check SNABB LEVERANS (3-5 ARBETSDAGAR)
check 14 DARGARS ÅNGERRÄTT
check FRI FRAKT TILL NÄRMAST POSTOMBUD ÖVER 299 SEK
Tilbage til hovedmenu
Х
Menu

Returer och klagomål

KLAGOMÅL

Vi gör allt vi kan för att leverera felfria varor, men undantagsvis kan det uppstå en situation där du behöver byta din köpta vara. Om du vid mottagandet upptäcker att en vara är felaktig eller fellevererad, vänligen kontakta oss på stof2000@stof2000.se. Det är till stor hjälp om du har ditt ordernummer och det aktuella artikelnumret redo när du kontaktar oss.

LÄMNA TILLBAKA

Om du ångrar ditt köp har du möjlighet att använda vår rikstäckande bytes- och returtjänst. Alla varor köpta online på www.stof2000.se kan du välja att returnera varorna till webshopen på denna adress:

STOF 2000
Rasmus Færchs vej 23
7500 Holstebro
Danmark

För skurna varor tillkommer en returavgift på 50 %.

Vi uppmärksammar särskilt att tyg som klippts in inte kan lämnas tillbaka. Kom därför ihåg att titta igenom föremålet noggrant efter eventuella fel INNAN du klipper.

Du måste själv stå för kostnaderna vid retur av varor och vi tar inte emot paket skickade med post. postförskott. Se till att varorna är ordentligt packade. Du ansvarar själv för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Vi rekommenderar därför även att du sparar postkvittot samt ev Track and Trace-nummer.

Vi förväntar oss att du skickar tillbaka varorna så snart som möjligt efter att du har meddelat att du ångrar dig och du måste skicka tillbaka dem senast 14 dagar efter att du har ångrat ditt köp.

Bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annan dokumentation för ditt köp – det underlättar även processen om du bifogar ett ifyllt returformulär som du hittar här.

ÅTERBETALING

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Det innebär att om du utnyttjar din ångerrätt så återbetalar vi alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader till följd av ditt eget val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjudande). Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta dock att dras av från köpeskillingen. Vi genomför återbetalningen med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.

I följande fall återbetalas INTE leveranskostnader:

  • Om du har köpt flera varor i en beställning och bara ångrar en del av ditt köp
  • Om din beställning inte hämtas i vald paketbutik i tid, och skickas sedan automatiskt tillbaka till vårt lager.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.

Har du frågor om byte, ångerrätt eller retur kan du läsa mer i våra e-handelsvillkor här eller kontakta oss på stof2000@stof2000.se.

Hur skickar jag tillbaka min order som är betald via Klarna?

Följ våra returanvisningar och berätta sedan vilka artiklar du har returnerat genom funktionen ”Rapportera retur” i appen:

  1. Navigera till ”Alla köp”.
  2. Välj den köp eller de artiklar du vill returnera.
  3. Tryck på ”Rapportera retur”.

När du rapporterar returen kan du välja att antingen betala för de varor du behåller eller vänta tills vi har registrerat returen innan du betalar för det du behåller. Om du väljer att betala för det du behåller kommer du att få ett e-postmeddelande med en betalningsbekräftelse och uppdaterade betalningsuppgifter från Klarna.

Om du senare vill returnera fler artiklar än du först rapporterade i appen, se till att informera oss om detta så att vi kan uppdatera dina orderuppgifter.

Läs mer om hur du returnerar ordrer betalt via Klarna här.