check SNABB LEVERANS (3-5 ARBETSDAGAR)
check 14 DARGARS ÅNGERRÄTT
check FRI FRAKT TILL NÄRMAST POSTOMBUD ÖVER 299 SEK
Tilbage til hovedmenu
Х
Menu

E-handelsvillkor

E-HANDELSVILLKOR FÖR WEBSHOPEN WWW.STOF2000.SE

Webbutiken www.stof2000.se ägs och drivs av STOF 2000 A/S:

STOF 2000 A/S
Tagtækkervej 9
DK-5230 Odense M
CVR: 30497007

Förfrågningar ang order:
E-post: stof2000@stof2000.se

Dessa e-handelsvillkor gäller från 26 sep 2022 och gäller köp gjorda av konsumenter på www.stof2000.se för leverans i Sverige. Vi rekommenderar att du läser igenom villkoren noggrant innan du handlar på www.stof2000.se

Översikt:

1. Beställa varor
2. Priser och betalning
3. Leverans
4. Ångerrätt
5. Anspråk och reklamationer
6. Personlig information
7. Cookies
8. Lagval


1. BESTÄLLNING AV VAROR

Webbutiken www.stof2000.se är öppen 24 timmar om dygnet, och du kan därför nästan alltid handla. Det kan dock hända att vi stänger butiken på grund av underhåll. Du kan bara göra köp när butiken är öppen och tillgänglig.

För att handla på www.stof2000.se måste du vara 18 år och inneha ett giltigt betalkort som vi accepterar. Om du ännu inte fyllt 18 år kan du fortfarande köpa varor om du har fått din målsmans samtycke eller på annat sätt har laglig rätt att ingå köpet.

Du väljer ut de varor du vill köpa och lägger dem i ”varukorgen”. Du kan korrigera innehållet i varukorgen ända fram till beställningstillfället och du kan löpande kontrollera innehållet och priset på varorna.

Eventuella ytterligare betalningar för t ex frakt- och betalkortsavgifter kommer endast att beräknas omedelbart innan du är redo att betala.

När du är redo att beställa klickar du på ”Varukorg”. Du anger sedan ditt namn, adress, e-postadress och telefonnummer. och väljer önskad leverans- och betalningsmetod. Du ansvarar för riktigheten av den information du anger som en del av en beställning, eftersom vi inte i efterhand validerar eller kontrollerar denna information.

Du kan ändra innehållet i varukorgen ända tills du bekräftar ditt köp genom att slutföra betalningen. Först när du genomfört betalningen går din beställning vidare till www.stof2000.se och du får en orderbekräftelse pr. e-post.


2. PRISER OCH BETALNING

Alla priser i vår webshop är angivna i svenska kronor och inkl. MOMS.

Du kan betala med följande kreditkort:

  • MasterCard
  • VISA

STOF 2000 A/S reserverar sig rätten att neka köp eller leverans och ompröva köparens kreditvärdighet


3. LEVERANS

Varor som beställs på www.stof2000.se levereras till adresser i Sverige.

Din beställning skickas alltid så snart som möjligt och vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar efter beställningen. I samband med helgdagar och helgdagar får man generellt räkna med lite längre leveranstid. Det kan förekomma förlängd leveranstid på utvalda symaskinsmodeller. Kontakta kundtjänst om du vill ha exakt leveranstid angiven.

Leverans till Postnord paketbutik:

Vid köp under 299 SEK är leveranspriset 49 SEK
Vid köp över 299 SEK är leveranspriset 0 SEK

Du kan förvänta dig ditt paket levererat inom 3-5 arbetsdagar. Så snart din beställning har skickats kommer du att få ett e-post med ditt Track and Trace-nummer.

Leverans med Postnord till privat adress:

Fraktpris 69 SEKK

Du kan förvänta dig ditt paket levererat inom 3-5 arbetsdagar. Så snart din beställning har skickats kommer du att få ett e-post med ditt Track and Trace-nummer.

STOF 2000 använder Postnord för frakt av varor och kan inte hållas ansvarig för transportörens förseningar, väderförhållanden, felaktig leverans från tredje part eller annan yttre påverkan. Som tur är händer det sällan att ditt paket eller dess innehåll skadas under frakten. Om en olycka inträffar, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på stof2000@stof2000.se.


4. ÅNGERRÄTT

När du handlar online på www.stof2000.se har du normalt 14 dagars ångerrätt, under vilken du kan meddela oss att du ångrar köpet.

Ångerrätten löper från den dag du mottagit varan. Om tidsfristen går ut på en allmän helgdag, lördag, grundlagsdag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till följande vardag.

Efter mottagandet får du endast hantera varorna på ett sätt som gör att du kan avgöra art, egenskaper och sätt på vilket de fungerar (se mer under ”varans skick”).

Om du vill utnyttja din ångerrätt har du möjlighet att använda vår rikstäckande bytes- och returtjänst.

Alternativt har du möjlighet att returnera din beställning till www.stof2000.se. I detta fall måste du, för att utöva ångerrätten, meddela oss detta genom ett otvetydigt uttalande senast 14 dagar efter mottagandet av varan. Du kan använda detta vanliga ångerformulär om du vill ångra ditt köp. Du hittar ängerformulären HÄR.

Obs: Du kan inte avbryta genom att helt enkelt vägra att acceptera varan utan att tydligt meddela oss detta samtidigt.

Vänligen skicka meddelande om uppsägning till följande adress och/eller e-post:

STOF 2000
Rasmus Færchs Vej 23
7500 Holstebro
Danmark
stof2000@stof2000.se

För att vi enkelt och snabbt ska kunna identifiera varan rekommenderar vi att du anger ordernumret i din avbokning. Underlåtenhet att ange ordernummer kan leda till förseningar och fel.

UNDANTAG FRÅN ÅNGERRÄTTEN

Följande produkttyper är undantagna från ångerrätten

  • Vi uppmärksammar särskilt att tyg som klippts in inte kan lämnas tillbaka. Kontrollera därför om det finns några fel innan du klipper tyget. 50 % av returavgiften dras av för avskurna föremål.
  • Leverans av varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.
  • Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.

VARANS SKICK NÄR DU SKICKER DEN RETUR

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktisk användning.

Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.

Saknade originalförpackningar kan innebära en värdeminskning, så för att vara säker på att få tillbaka alla pengarna rekommenderas att varan returneras i originalförpackning.

LÄMNA TILLBAKA

Om du ångrar ditt köp måste varorna returneras till denna adress:

STOF 2000
Rasmus Færchs Vej 23
7500 Holstebro
Danmark

Du måste själv stå för kostnaderna vid retur av varor. Du uppmuntras därför att ta reda på priser hos olika fraktleverantörer. Kostnader för returer beror på den specifika artikeln. Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.

Vid retur bör du se till att varorna är säkert inslagna. Du ansvarar själv för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Vi rekommenderar därför att du sparar postkvittot samt ev Track and Trace-nummer.

Vi förväntar oss att du skickar tillbaka varorna så snart som möjligt efter att du har meddelat att du ångrar dig och du måste skicka tillbaka dem senast 14 dagar efter att du har ångrat ditt köp.

Notera 50 % av returavgiften dras av för avskurna föremål.

Vi uppmärksammar särskilt att tyg som klippts in inte kan lämnas tillbaka. Kontrollera därför om det finns några fel innan du klipper tyget.

DOKUMENTATION FÖR DITT KÖP- OCH RETURNERINGSFORMULÄR

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annan dokumentation för ditt köp. Dessutom kommer det att underlätta expeditionen om du bifogar en ifylld returblankett som du hittar här.

ÅTERBETALNING

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som tagits emot från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), utan onödiga försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi fick besked om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

I följande fall återbetalas INTE leveranskostnader:

  • Om du har köpt flera varor i en beställning och bara ångrar en del av ditt köp
  • Om din beställning inte hämtas i vald paketbutik i tid, och skickas sedan automatiskt tillbaka till vårt lager.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess

NOTERA:

Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis. Detta sker om varans värde har försämrats pga:
• du ​​faktiskt har använt föremålet,
• den har skadats medan du var ansvarig för den,
• du har hanterat varan på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att du ska kunna avgöra arten, egenskaperna och hur de fungerar


5. REKLAMATION OCH KLAGOMÅL

Utöver ångerrätten gäller dina allmänna rättigheter i köplagen inklusive felreglerna. Du har 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få en defekt vara reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatt, beroende på den specifika situationen.

Det är givetvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.

Du måste annonsera inom ”skälig tid” efter att du upptäckt att varan saknas. Vi rekommenderar att du klagar så snart som möjligt och inom 2 månader efter att felet upptäckts.

Du kan annonsera genom att kontakta oss via e-post till stof2000@stof2000.se.

Beroende på den specifika situationen får du ytterligare instruktioner. Varan måste skickas till:

STOF 2000
Rasmus Færchs Vej 23
7500 Holstebro
Danmark

När du returnerar varan, vänligen ange också så utförligt som möjligt vad problemet är. Använd gärna vårt reklamationsformulär som du kan ladda ner HÄR. Det är inget krav, men det underlättar vår ärendehandläggning och minskar handläggningstiden för klagomålet.

Om reklamationen är berättigad kommer vi givetvis att ersätta dina rimliga fraktkostnader för att skicka tillbaka varan till oss. I annat fall måste du själv stå för alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för att returnera varan efter undersökning, och vi kan debitera dig ett belopp på upp till 200,00 SEK för undersökning av varan.

Vi tar inte emot paket skickade av postförskott. Tänk på att varan alltid ska skickas i ordentlig förpackning och få ett kvitto för utskick. Du är själv ansvarig för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Spara därför postkvittot inkl. information om fraktkostnader och ev spåra och spåra nummer.

INFORMATION OM KLAGOMÅL

Europeiska kommissionen håller på att utveckla en plattform för konsumentärenden online (OS): https://webgate.ec.europa.eu/odr/ . Vi är inte förpliktade och inte villiga att delta i en tvistlösning inför ett konsumentmedlingsorgan.

När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-post: stof2000@stof2000.se


6. PERSONUPPGIFTER

Med personuppgifter avses all typ av information om en identifierad eller identifierbar fysisk person. Genom att använda www.stof2000.se eller beställa varor på STOF 2000’s webbshop accepterar du att STOF 2000 registrerar och behandlar dina personuppgifter i enlighet med nedan.

STOF 2000 är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som samlas in via webbshoppen. Om du har frågor eller synpunkter på STOF 2000’s personuppgiftspolicy eller vill utnyttja en eller flera av dina rättigheter kan du kontakta:

STOF 2000
Tagtækkervej 9
DK-5230 Odense M
E-mail: stof2000@stof2000.se

När du köper en produkt eller kommunicerar med oss på www.stof2000.se samlar vi in den information du själv tillhandahåller – bland annat:

  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefon/mobilnummer

Ovanstående data lagras med information om vilka varor du har köpt, så att vi kan leverera de produkter du har beställt och i övrigt fullgöra vårt avtal med dig. Inklusive även att kunna hantera dina rättigheter att återvända och annonsera.

STOF 2000 lagrar ingen information om ditt betalningsmedel (till exempel bankkontonummer, betalkortsnummer etc.).

Som kund har du möjlighet att få insyn i vår registrering av uppgifter om dig och du kan invända mot en registrering enligt reglerna om detta i lagen om behandling av personuppgifter och förfrågningar i samband med detta bör hänvisas till STOF 2000 via e-post: stof2000@stof2000.se.

Du kan läsa vår fullständiga personuppgiftspolicy här.


7. COOKIES

Genom att använda www.stof2000.se accepterar du att vi använder cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. Det betyder att vår webbplats kan komma ihåg dig när du besöker den igen och att vi kan få statistik. En cookie är inte ett program och innehåller inga virus.

Om du vill ha mer information om vår användning av cookies på www.stof2000.se och hur du tar bort cookies – klicka här.


8. VAL AV LAG OCH JURISDIKTION

Köp av varor på www.stof2000.se lyder under dansk lag. Eventuell tvist avgörs av de ordinarie danska domstolarna.

Villkoren för e-handel uppdaterades senast 04.10.2021